Здравствуйте. По Вашему запросу была найдена литература на английском языке, в том числе более общего характера (источники: Google Scholar):
1. Alba J. W. Salience effects in brand recall / J.W. Alba, A. Chattopadhyay //J ournal of Marketing Research. – 1986. – Vol. 23, N 4. – P. 363-369. – Электрон. копия доступна на сайте Research Gate. URL:
https://www.researchgate.net/profile/Amitava-Chattopadhyay-3/publication/271690672_Salience_Effects_in_Brand_Recall/links/59080e63a6fdccd580dd09f1/Salience-Effects-in-Brand-Recall.pdf (дата обращения: 17.04.2022).
2. Bower G.H. A Brief History of Memory Research // The Oxford Handbook of Memory. – Oxford University Press, 2000. – P. 3-32.
3. Greene R.L. Sources of recency effects in free recall // Psychological Bulletin. – 1986. – Vol. 99, N 2. – P. 221-228.
4. Haberlandt K. Free recall / K. Haberlandt, J.S. Kreutzer, J. DeLuca, B. Caplan // Encyclopedia of Clinical Neuropsychology. – New York, 2011. – P. 1079-1080.
5. Jin H.S. Salient effects of publicity in advertised brand recall and recognition: The list-strength paradigm / H.S. Jin, J, Suh, D.T. Donavan // Journal of Advertising. – 2008. – Vol. 37, N 1. – P. 45-57. – Электрон. копия доступна на сайте Academia. URL: (
открыть ссылку) (дата обращения: 17.04.2022).
6. Murdock B.B. The serial position effect of free recall // Journal of Experimental Psychology. – 1962. – Vol. 64, N 5. – P. 482-488.
7. Nelson M.R. Recall of brand placements in computer/video games // Journal of advertising research. – 2002. – Vol. 42, N 2. – P. 80-92. – Электрон. копия доступна на сайте Research Gate. URL: (
открыть ссылку) (дата обращения: 17.04.2022).
8. Sherman S.M. False recall and recognition of brand names increases over time // Memory. – 2013. – Vol. 21, N 2. – P. 219-229.
9. Singh S.N. Recognition versus recall as measures of television commercial forgetting / S.N. Sing, M.L. Rothschild, G.A. Churchill Jr // Journal of marketing research. – 1988. – Vol. 25, N 1. – P. 72-80.