Здравствуйте. Предлагаем следующую литературу по Вашей теме (источники – БД по экономике и демографии ИНИОН РАН, Google Scolar, Google Books):
1. Baker B. Destination branding for small cities: the essentials for successful place branding / Bill Baker. – Portland : Destination Branding Book, 2007. – 191 p. ; Ibid. [Electronic resource]. – URL:
http://books.google.ru/books?id=hl3Mx-k31_sC&printsec=frontcover&dq=branding+destination&hl=en&sa=X&ei=UDUpVKO_PIn9ywOV9ILACw&redir_esc=y#v=onepage&q=branding%20destination&f=false (29.09.2014).
2. Dinnie K. City branding : theory and cases / Keith Dinnie. – New York : Palgrave Macmillan, 2011. – 239 p. ; Ibid. [Electronic resource]. – URL:
http://books.google.ru/books?id=dW69d3qY9h8C&pg=PA171&dq=branding+region&hl=en&sa=X&ei=VzQpVJPpCajNygPYyICQCw&redir_esc=y#v=onepage&q=branding%20region&f=false (29.09.2014).
3. Govers R. Place branding: glocal, virtual and physical identities, constructed, imagined and experienced / Robert Govers, Frank Go. – New York : Palgrave Macmillan, 2009. – 256 p. ; Ibid. [Electronic resource]. – URL:
http://books.google.ru/books?id=LX96Z1jultYC&pg=PA108&dq=branding+region&hl=en&sa=X&ei=VzQpVJPpCajNygPYyICQCw&redir_esc=y#v=onepage&q=branding%20region&f=false (29.09.2014).
4. Messely L. Branding regional identity as a driver for rural development / Lies Messely, Joost Dessein, Ludwig Lauwers [Electronic resource] // AgEcon Search : site. – St. Paul MN, 2014. – URL:
http://ageconsearch.umn.edu/bitstream/57406/2/Lies%20Messely%20cover.pdf (29.09.2014).
5. Moilanen T. How to brand nations, cities and destinations: a planning book for place branding / Teemu Moilanen, Seppo Rainisto. – New York : Palgrave Macmillan, 2008. – 216 p. ; Ibid. [Electronic resource]. – URL:
http://books.google.ru/books?id=jjfnbblAyFUC&pg=PA62&dq=branding+region&hl=en&sa=X&ei=VzQpVJPpCajNygPYyICQCw&redir_esc=y#v=onepage&q=branding%20region&f=false (29.09.2014).
6. Morgan N. Destination Branding / Nigel Morgan, Annette Pritchard, Roger Pride – Oxford : Routledge, 2007. – 336 p. ; Ibid. [Electronic resource]. – URL:
http://books.google.ru/books?id=Zm9GkvBZIa0C&printsec=frontcover&dq=branding+destination&hl=en&sa=X&ei=UDUpVKO_PIn9ywOV9ILACw&redir_esc=y#v=onepage&q=branding%20destination&f=false (29.09.2014).
7. Place branding and place promotion efforts in the baltic sea region – a situation analysis. – Сopenhagen : Baltic Development Forum , 2010. – 67 с. ; The same [Electronic resource]. – URL:
http://www.bdforum.org/cmsystem/wp-content/uploads/files/thematic_reports_branding_place_promotion_bsr_2010.pdf (29.09.2014).
8. Symposium on branding, the entertainment economy and urban place building // Intern. j. of urban a. regional research. – Oxford ; Cambridge, 2003. – Vol. 27, N 2. – P. 352-440.
9. Ward K.G. State licence, local settlements, and the politics of "branding" the city // Environment a. planning. C, Gov. a. policy. – L., 2000. – Vol. 18, N 3. – P. 285-300.
Аннотация: Об изменении институционального ландшафта английских городов. На примере Манчестера показывается взаимодействие новых (национальных) институтов и роста местного партнерства и их влиянии на местную политику. Анализ достижения консенсуса, вытекающего из необходимости организации и стимулирования бренда города, в рамках стратегии Маркетинг Манчестер.